سومین همایش تئا‌تر خوزستان برگزار می‌شود‌
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه
16 تا 22 اردیبهشت ماه سومین همایش تئا‌تر خوزستان برگزار می‌شوتئاترد‌

 برنامه زمان‌بندی اجرای عمومی نمایش‌های سومین همایش تئا‌تر استان در جریان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر اعلام شد .

 

ناصر چنانی‌ معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: نمایش‌های راه یافته به مرحله بازبینی آثار جشنواره، 16 تا 22 اردیبهشت ماه در شهر‌های اهواز، آبادان و خرمشهر به اجرای عمومی در می‌آیند.

وی افزود: امسال به منظور پایه‌ریزی اجراهای عمومی در جشنواره‌های کل کشور، برای نخستین بار اجراهای عمومی را در خوزستان در جریان جشنواره تئا‌تر مقاومت آغاز کردیم.

چنانی با اشاره به حضور آثار خارجی در این جشنواره اضافه کرد: در این جشنواره آثاری از کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان، مصر، تونس و ژاپن حضور یافته‌اند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: کریم اکبری مبارکه، مرتضی سخاوت و مرتضی مطوری اعضای هیئت بازبینی آثار پانزدهمین جشنواره تئا‌تر مقاومت معرفی شدند که کار خود را از دوم اردیبهشت ماه آغاز کردند.

طبق برنامه زمان‌بندی سومین همایش تئا‌تر استان خوزستان ویژه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر، نمایش «تی 72» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی، ساعت 20 در محل تالار آوینی شهرستان آبادان به نمایش درمی‌آید.

همچنین نمایش «دو متر در دوم‌تر جنگ» نوشته حمید رضا آذرنگ و به کارگردانی سعید عساکره ساعت 18 در تالار ثامن الائمه آبادان به اجرای عمومی در می‌آید.

نمایش «به رنگ حماسه» به نویسندگی عبدالرضا حیاتی و به کارگردانی مصطفی بوعذار ساعت 18 در پلاتوی آئینه اهواز، نمایش «پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر» به نویسندگی رسول حق جو و به کارگردانی مجتبی رستمی فر، ساعت 20 در پلاتوی آفتاب اهواز و نمایش «همه چیزهایی که درباره جنگ می‌دانستیم» به نویسندگی سعید بهروزی و کارگردانی ایوب بختیاری ساعت 20در تالار آئینه اهواز اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «نگاه دل» نوشته عباس جانفدا و به کارگردانی عادل کروشاوی ساعت 21 در تالار فانوس خرمشهر و نمایش «سیاهی‌های دشت تاریک» به کارگردانی عبدالله حلیات ساعت 19: 30 در تالار خلیج فارس خرمشهر اجرا خواهد شد.

از 97 نمایش راه یافته به مرحله دوم، 70 نمایش اثر خود را در قالب سی دی به دبیرخانه جشنواره ارائه کردند. همچنین از بین نمایش‌های انتخاب شده خوزستان، هشت اثر در حال طی کردن مراحل نمایش سازی خود هستند تا علاوه بر ضبط نمایش‌ها بر روی سی دی، اجرای عمومی و بازبینی آثار صورت گیرد.

ناصر چناني


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه